Connect with us

Uncategorized

Baru 19 tahun tapi dah matang macam umur 29 tahun!

Kalaulah semua rakyat Malaysia boleh berfikiran matang, pemurah dan kenang jasa ibu bapa, admin percaya Malaysia akan menjadi negara yang sangat maju berkat jati diri yang sangat membanggakan. Ingat, #MalaysiaBoleh!

Published

on

Tadi masa pergi kenduri kahwin kawan wife aku, saja aku lepak luar dewan.

Depan aku ada 2 budak katering tengah menyembang.

Dan ini antara serba sedikit perbualan mereka,

” Aku keje katering ni, gaji tak banyak, ada la sikit, tapi sebulan aku akan bagi mak aku rm 200. Bulan lepas aku bagi rm 150 sahaja, semalam aku dapat bonus, aku bayar balik
rm 50 yang tak cukup bulan lepas.
Kau kalau takda duit sangat pun, bagi je sebulan mak kau rm 200.”

Nasihat dia pada kawan dia.?

Budak tu baru umur 19 rasanya.
Dah bagi mak dia sebulan rm 200.

Kita dulu umur 19 dok perhabis duit mak ayah lebih rm 200 sebulan.

Ok itu cerita dulu, cerita sekarang kita dah gaji beribu ribu, berapa bagi mak ayah kita sebulan?

Adeh. Pedih kena kat diri sendiri.

Point kat sini, berilah seberapa yg kita mampu, if tak mampu bagi duit, bawak pi makan kedai siam ka, kepsi ka.

Bawak pi Aeon ka.?

The more you give, the more good things come to you

———————————————————-

Gambar Sekadar Hiasan

Kredit: Ahmad Zharif Ahmad Yusoff

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Uncategorized

Polisi Bumiputera – Hapus atau kekal?

Published

on

Polisi pro Bumiputera, wajar dikekalkan atau dihapuskan? Atau perlu lebih penambah baikan? #MalaysiaBoleh

Continue Reading

Uncategorized

Viral: Udang Galah RM1 Seekor Di Ampang

Peminat udang galah boleh serbu kedai brader ni. Semoga murah rezeki.

Published

on

By

Kalau ikutkan tidak ramai berpeluang untuk menikmati udang galah sepit biru berikutan harganya yang agak mahal mencecah antara RM30 hingga RM70 sekilogram di pasaran.

Bagaimanapun, peniaga, Hairazul Zainul, 35 tahun, menjual harga udang galah serendah RM1 berhampiran Jalan Utama Ampang, Ampang, Selangor.

Harga udang galah yang dijual oleh Hairazul adalah mengikut saiz bermula RM1 hingga RM2 seekor dan gerainya dibuka bermula jam 9 pagi setiap hari.

Menurut Hairazul, dia mula berniaga sebagai penjaja kecil sejak sepuluh tahun lalu demi menyara kehidupan keluarga dan anak-anaknya.

Menurut sumber, gerai milik Hairazul terletak berhadapan Balai Bomba Jelatek. Semoga perniagaan Hairazul terus berkembang maju.

Continue Reading

Uncategorized

Tidak akan memperkecilkan pihak lawan – Syed Saddiq Syed Abdul Rahman

Published

on

Continue Reading

Trending

%d bloggers like this: